Země má rozvinutá Nejednoznačná situace panuje v oblasti nakládání s pevným komunálním odpadem (TKO) a Kursk region není výjimkou. Když jsem viděl četná prohlášení úředníků na různých úrovních, že „odpadková reforma“ vlády Ruské federace ve skutečnosti dospěla do slepé uličky, rozhodl jsem se podrobně prostudovat stav věcí nakládání s pevným odpadem v našem regionu. silný
V první řadě mě zajímalo, jaké přesně okolnosti ovlivňují velikost poplatku za službu nakládání s TKO a zda je možné jej snížit. Ukázalo se, že téma je poměrně obsáhlé a právník Boris Kelekhsaev, kterému se tou dobou již podařilo toto téma hluboce prozkoumat, mi pomohl porozumět nejrůznějším předpisům.
Aritmetika odpadu
Bylo zjištěno, že výše poplatku za tuto službu se skládá z kombinace dvou proměnných:
a) výše tarifů za službu správy TKO schválená v Kursku region;
b) množství odpadu předávaného regionálnímu provozovateli.
Mnoho lidí se domnívá, že hlavním problémem nakládání s TKO jsou vysoké tarify, ale ve skutečnosti je to jen část celkového problému. Boris mi navrhl, abych se zaměřil na zkoumání otázek souvisejících s výpočtem objemu odpadu, protože podle jeho zkušeností se nejvíce spekuluje právě ve vztahu k této hodnotě. Tato rada byla užitečná.
Jak se ukázalo, zaplacený objem převedeného odpadu přímo závisí na způsobu jeho akumulace. To je způsobeno skutečností, že při samostatné akumulaci TKO a při „normálním“ akumulace (bez třídění odpadu na frakce) pro stanovení objemu odpadu se používají různé kalkulační vzorce, což vyplývá z ustanovení 148 odst. 30 „Pravidel pro poskytování inženýrských služeb vlastníkům a uživatelům prostor v bytě“. budovy a obytné budovy“, schválené nařízením vlády Ruské federace č. 354 ze dne 5. 6. 2011 (dále jen Pravidla 354).
Při separované akumulaci je splatný objem přijatého odpadu zjednodušen na skutečný objem kontejnerů vysypaných krajským provozovatelem a při svozu netříděného odpadu průměrné hodnoty stanovené krajským provozovatelem. Pro výpočet objemu objemu TKO, tzv. standardy akumulace TKO, se používá Výbor pro bydlení a komunální služby a Výbor palivového a energetického komplexu Kurské oblasti. Objem vypočítaný na základě skutečných hodnot bude blíže realitě než objem vypočítaný pomocí potenciálně nafouknutých standardů akumulace TKO.
U odděleného sběru by náklady na služby odvozu odpadu měly být nižší než při sběru netříděného odpadu, takže provozovatel odpadu nemá motivaci s jeho zaváděním spěchat.
Z praxe v sousedních regionech vyplývá, že normy jsou často stanoveny v rozporu s právními předpisy, a proto objem TKO vypočítaný pomocí nich nemůže být spolehlivý. Příkladem je případ č. 3a-34/2019, projednávaný Krajským soudem v Lipetsku. Soudní akt o něm byl prohlášen za neplatný od okamžiku schválení standardu akumulace TKO pro obchodní domy.
Vidíte oddělenou sbírku? A on je…
Vedeno bohatou soudní praxí (Usnesení Rozhodčího soudu centrálního obvodu ze dne 25. prosince 2019 č. F10-5960/2019 ve věci č. A35-10558/2018, Usnesení Rozhodčího soudu okresu Volha-Vjatka ze dne 27. května 2020 č. F01-9240/2020 ve věci č. A43-22180/2019, usnesení okresního rozhodčího soudu Volha ze dne 27. května 2020 č. F06-60881/ 2020 ve věci č. A12-30238/2019) jsem dospěl k závěru, že oddělenou akumulaci je třeba považovat za organizovanou, pokud jsou splněny dvě podmínky:
1. Pověřený vládní orgán musí zveřejnit oficiální akt upravující postup pro separovanou akumulaci (jak se ukázalo, Kurská oblast je jedním z prvních subjektů Ruské federace, ve kterém bylo toto nařízení schváleno téměř na samém počátku reformy nakládání s TKO v zemi na základě nařízení téhož Výboru pro bydlení a komunální služby a TEK č. 144 ze dne 12. 5. 2016).
2. Spotřebitelé musí třídit odpad na frakce (to vyžaduje prostory pro shromažďování odpadu vybavené specializovanými kontejnery).
Na základě pravidel č. 354 (odst. 3 paragrafu 148 (30)) pouze splnění uvedených podmínek celkem umožní použití vzorců pro výpočet objemu TKO na základě skutečných objemových hodnot (výpočet objemu TKO na základě objemu a počtu kontejnerů pro akumulaci TKO).
Vzhledem k tomu, že potřebný právní základ pro oddělenou akumulaci připravila krajská správa před čtyřmi lety, rozhodl jsem se to zjistit od Výboru bytových a komunálních služeb a palivového a energetického komplexu Kursk Region a JSC “Speciální Avtobaza pro čištění města Kursk” ;, v jaké fázi je praktická realizace projektu oddělené akumulace TKO (uspořádání míst, pořízení kontejnerů, které splňují předpisy stanovené v regionu) , a také zjistit, kdo je odpovědný za provádění svozu tříděného odpadu. Odpovědi, které jsem dostal, mě poněkud dezorientovaly.
Takže v souladu s odstavcem 6 článku 2.1.4 smlouvy ze dne 10.09.2017, na základě které JSC „Speciální Avtobaza pro úklid města Kursk ” poskytuje služby pro nakládání s TKO obyvatelům, společnost je povinna zajistit postupnou realizaci odděleného sběru TKO v Severovýchodní zóně regionu Kursk.
V reakci na žádost zvláštní automobilový sklad pro čištění města Kursk oznámil, že jeho povinnosti nezahrnují zavádění odděleného hromadění TKO a společnost nemá informace o fázi, ve které se tento proces nachází, přičemž V tomto případě byly veškeré nákupy kontejnerů pro separovanou akumulaci prováděny společností na dobrovolné bázi.
Výbor pro bydlení a komunální služby a palivový a energetický komplex regionu Kursk zase poukázal na skutečnost, že zavádění tříděného sběru provádí JSC „Special Avtobaza na úklid města Kursk“, společnost zakoupila 390 kontejnerů a zorganizovala sběrné místo tříděného odpadu na Sumské, zároveň pořízení potřebné techniky není zahrnuto v aktuálním maximálním tarifu za službu společnosti a odpovědnost za uspořádání a údržbu lokalit pro oddělenou akumulaci leží na vlastníkech těchto lokalit (tedy u nás, obyvatel bytových domů reprezentovaných HOA a správcovskými společnostmi). Je třeba také poznamenat, že jsem poslal podobnou žádost Výboru pro bydlení a komunální služby města Kursk, ale nikdy jsem nedostal odpověď.
Přes nejednoznačnost obdržených odpovědí z nich stále vyplývá, že oddělený sběr TKO je částečně prováděn na území Kurska, proto musí existovat spotřebitelé, kteří počítají objem TKO na základě smluv se společností, s použitím vzorců stanovených pro oddělenou akumulaci TKO, proto jsem zaslal další žádosti, abych tyto precedenty oficiálně potvrdil. Takoví spotřebitelé musí platit méně než dříve, kdy neměli možnost využívat tříděný sběr.
Došlo k nějakému porušení při schvalování akumulačních norem?
Vzhledem k tomu, že oddělená akumulace TKO v Kurské oblasti nebude v brzké době zavedena, rozhodl jsem se zjistit, zda nedošlo k porušení při výpočtu norem pro akumulaci TKO, podle kterých objem akumulace TKO se vypočítává podle smluv se spotřebiteli v regionu Kursk.
Dozvěděl jsem se, že od 12. 6. 2016 do současnosti Výbor pro bydlení a veřejné služby a palivový a energetický komplex regionu Kursk přijal 7 nařízení, které schválily a upravily normy pro hromadění pevného odpadu. Taková činnost vypadá poněkud zvláštně, protože podle nařízení vlády Ruské federace ze dne 4. dubna 2016 č. 269 „O stanovení norem pro shromažďování tuhého komunálního odpadu“ Pro stanovení a následné schválení hodnot standardu akumulace TKO je třeba provádět roční sezónní přírodní měření.
Domnívám se, že zavádění změn v každém půlroce do příkazů schvalujících hodnoty norem pro hromadění tuhého odpadu může být spojeno jak s častým porušováním v průběhu postup pro měření standardů as přáním Výboru pro bydlení a veřejné služby a palivový a energetický komplex v Kurské oblasti co nejvíce aktualizovat výsledky měření a dosáhnout co nejpřesnějšího stanovení standardních hodnot.
Druhý předpoklad se však zdá být pochybný, neboť v nařízení Výboru bytových a komunálních služeb a palivového a energetického komplexu Kurské oblasti ze dne 17. prosince 2018 č. 229 “ O normách pro hromadění tuhého komunálního odpadu pro oblast Kursk“ ; přímo se uvádí, že stále docházelo k porušování:
„V souvislosti se zjištěnými porušeními legislativy Ruské federace při určování norem pro hromadění tuhého komunálního odpadu pro oblast Kursk, v souladu s vyhláškou guvernéra Kurské oblasti ze dne 06.06.2018 N 189-pg “O schválení Předpisů o Výboru pro bydlení a komunální služby a palivový a energetický komplex Kurské oblasti” Objednávám…».
S ohledem na tyto informace jsem se obrátil na Výbor pro bydlení a komunální služby a palivo a energii v Kurské oblasti, abych objasnil, jaká konkrétní porušení byla zjištěna při výpočtu normy pro akumulaci TKO v Kurské oblasti a jaká opatření byla přijata k odstranění následků norem počítaných s porušením. Domnívám se, že v případě vypořádání podle smluv uzavřených na základě regulačního aktu vydaného s porušením by měl být proveden minimálně přepočet. Odpověď obdržená od výboru neposkytla potřebné pochopení.
V odpovědi na můj dotaz, jaká konkrétní porušení při výpočtu normy akumulace TKO byla odstraněna vyhláškou č. 229 ze dne 17. prosince 2018, Komplex bytových a komunálních služeb a PHM Výbor regionu Kursk uvedl: „S implementací nové reformy v regionu v říjnu 2018 se regionální správa potýkala s nespokojeností obyvatel Kurska způsobenou zvýšením plateb za služby nakládání s pevným komunálním odpadem.
Je příjemné vědět, že prostá nespokojenost občanů s regulačním zákonem je již obecními úřady vnímána jako porušení z jejich strany, nicméně jsem chtěl získat konkrétnější odpověď na dotaz, proto jsem musel zaslat dodatečné odvolání na Výbor Bytové a komunální služby a palivový a energetický komplex regionu Kursk (odpověď na odvolání dosud nebyla doručena, zákonná lhůta na odpověď neuplynula) s přísl. žádost o přezkoumání dokumentů, které doprovázely roční sezónní přírodní měření norem TKO pro každý ze 7 nařízení schvalujících hodnoty normy v oblasti Kursk.
Za méně radostnou považuji odpověď Výboru bytových a komunálních služeb a palivového a energetického komplexu Kurské oblasti na otázku, zda poplatek za službu nakládání s pevným odpadem jehož objem byl vypočten na základě hodnot stanovených norem, byl přepočítán s porušeními. Orgán obce vysvětlil, že i přes existující porušení nebyly zrušeny normy platné před nařízením výboru bytového a veřejně prospěšného a palivového a energetického komplexu Kurské oblasti ze dne 17. prosince 2018 č. 229, a proto ne. očekává se přepočet poplatků.
Epilolog
Práce na identifikaci problémů a porušení bude pokračovat, ale nyní si můžeme stanovit cíl snížit náklady na služby správy MSW. Budou identifikována území a okruh spotřebitelů oprávněných k přepočtu.
Vyhlídky na dosažení tohoto cíle vypadají vzhledem k alipalským úřadům a regionálnímu operátorovi v této věci realisticky. Obyvatelé regionu budou moci snížit své náklady na služby nakládání s TKO a činnost regionálních operátorů dosáhne nové, vyšší úrovně kvality.
Vyzývám všechny, kteří mají zájem pracovat tímto směrem, aby odpověděli a přidali se: společně urychlíme nástup pozitivních změn.
Pokračování…
Autor: Vladimir Sinelnikov
Čtěte také:
< br > 9bf3f83d262c&keyno=0&b64e=2&ref=orjY4mGPRjk5boDnW0uvlrrd71vZw9kpm2F6k0-IhYAME5jXKeG-9AF4WXTF6VOcjQ4tRCSdvxcysm vUz ofvkCAeijsOKHOL4bHY47qrsOd0REq_I9msXTLFs9n-zWABKz-ANxhM9elAoUS427K6C193oZFPe1gnnPe388ZnW7Se9YQo4OmjIV1OCbHCCQ8ERKZFPlyxvHBY-Q4_KZFPlyvtXay-Q4_KZFPZDGVHQ6 D 2t9d5H5-ulIlp9EsEAAFM9Flujv3qC0UDScPhEfkd-jGzzCBkFC9PZZ2XiRsvAuVKncHD1R-nzhH6ohJVuI6iarXkcSj92s4mp87qp6whdZMRKWDZu D vjk4rgZ8ZicYlC6eMWsetuxg3sGYzhNvyGtLnfiRDnxT9vEC2y1MhZRxHBYtirCWTc68QPYinEUOymKzZkcF64R9W4l0s7tXk8q-rZabDmJ2Cd84dOz8 n xuR61W58PFTjxoazLyAYMowABznFcsccild3A14nXaiAmVwmdH710y_t8wPfFITaq4rUx3Nnq9IrOhc3L87JHXg,&l10n=ru’)” tabindex=”4 ” target=”_blank “>Aktivista za lidská práva zažaloval Romana Starovoita
czhsamx0bjE5V2hsVWZ2bTQs&sign=c8fa234a2bb914c0da367f11b67b92cd&keyno=0m&kjref=YDm=0&jPR5Yb4 rrd71 vZw9kpm2F6k0-IhYAME5jXKeG-9AF4WXTF6VOcQQ0VXmdj4tRcyaV_2dsbSzPowzsqpH9fCSvUzofvkCAeijsOKHOL4bHY47qrsOds-XTUSLF_hM9m 6C19 3oZFPe1gnnPe388ZnW7Se9YQo4OmjIV1OCbHCqQHvt6QC_ZDvmGDEPgsQ-8ERFPnkXHa4aKzlyBYgiD2t9d5H5-ulIlp9EsEAAFM9Flujv3qC0fGZUDSdVXkPi K ncHD1R -nzhH6ohJVuI6iarXkcSj92s4mp87qp6wkd9e4azfdZtRrkMR27Du_HhzQWMzJ28ZNPfVPOvjk4rgZ8ZicYlC6eMWsetuxg3sGYtMhvRD2xHytMhvRDxnGt 68QP YinEUOymKzZkcF64R9W4l0s7tXq-rZabDmKXd84VmJYCdXTE8yO8Ge2k0cLdFDbeezkS_nxuR61W58PFTjxoazLyAYMowABznFcs7mTawABznFcs7mTaw3At1 rUx3 Nnq9IrOhc3L87JHXg,&l10n=ru’)” tabindex=”4″ target=”_blank”>Veřejní aktivisté byli zadrženi bezpečností Miratorg
Přečtěte si také:
Houba na dlaních ošetření bez operace laserem
Jaký je rozdíl mezi CT a MRI páteře, co je na vyšetření lepší
Krvácející hemoroidy jak zastavit zvracení
Plísňová infekce nehtů a kůže cena
Jak dlouho po skleroterapii nosit punčochy bez opasku
Kufry na hubnutí recenze
Masti v kosmetice na obličej proti vráskám
Jak vyšetřit hemoroidy, levné a účinné
Jak se houba projevuje na lidské kůži je její
Gonartróza 2. třída vpravo 7. třída
Jak odstranit plíseň nehtů doma video recept
Koupel nohou na plísně nehtů a kůže na domácích fotografiích
Injekce do kolenního kloubu diprospan recenze cena
Thajské prostředky pro léčbu plísní na nohou bez operace
Vnitřní hemoroidy MKN 10 u dospělých
Dlouhé účesy s ustupujícím čelem pro muže
Bylinný odvar na dnu na nohou
Prolaps konečníku v důsledku hemoroidů
Klínový protokol alopecie
Fotoomlazení obličeje doma foto